1. JAKIE SĄ KOSZTY ZAKUPU PODPISU ELEKTRONICZNEGO?
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Zestaw Cencert bez czytnika ważny 1 rok: 190 zł netto | Zestaw Cencert token ważny 1 rok: 240 zł netto | Zestaw Cencert standardowy ważny 1 rok: 230 zł netto | Odnowienie certyfikatu ważny 1 rok: 90 zł netto |
2. W JAKIM CELU WYKORZYSTUJE SIĘ PODPIS ELEKTRONICZNY?
Zgodnie z obowiązującym prawem UE, kwalifikowany podpis elektroniczny weryfikowany przy użyciu kwalifikowanego certyfikatu, ma taką samą moc prawną jak podpis składany odręcznie. Podpis elektroniczny ma wiele zastosowań, m.in.:
- podpisywanie deklaracji ZUS w programie Płatnik,
- podpisywanie wniosków i innych pism kierowanych do organów administracji publicznej,
- podpisywanie decyzji administracyjnych doręczanych elektronicznie,
- składanie pozwów w e-sądzie,
- składanie ofert w aukcjach i przetargach internetowych,
- potwierdzanie dokumentacji medycznej
- składanie wniosków związanych z prowadzeniem praktyki medycznej,
- potwierdzanie medycznych badań laboratoryjnych dostarczanych elektronicznie
- logowanie do portalu ePUAP,
- składanie deklaracji podatkowych w systeie eZEFIR,
- podpisywanie JPK (Jednolity Plik Kontrolny).
3. JAKIE DOKUMENTY NALEŻY PRZYGOTOWAĆ?
Certyfikat zawierający dane osobowe:
- Dokument potwierdzający tożsamość: ważny dokument tożsamości (dowód osobisty, karta pobytu) wydany przez Polskę lub inny kraj Unii Europejskiej albo ważny paszport (wydany w dowolnym kraju).
Certyfikat zawierający dane osobowe oraz firmy:
- W przypadku, gdy do certyfikatu ma być wpisany numer NIP (zamiast numeru PESEL): oryginał nadania numeru NIP dla osoby fizycznej, dla której wystawiany jest certyfikat (oryginał dokumentu do wglądu, kopia do akt)
- W przypadku, gdy do certyfikatu mają być wpisane jakieś dane w polu „Pozycja zawodowa”: dokument potwierdzający określone uprawnienia (w zależności od rodzaju wprowadzonych danych – np. prawo wykonywania danego zawodu regulowanego, upoważnienie do wystawiania legitymacji studenckich, upoważnienie firmy do wpisania danego stanowiska, dyplom nadania tytułu naukowego itd.)
- W przypadku, gdy do certyfikatu mają być wpisane dane organizacji: Upoważnienie do otrzymania certyfikatu z danymi organizacji, podpisane przez osobę uprawnioną. Upoważnienie nie jest wymagane, jeśli uprawnienie danej osoby wynika z rejestru KRS/CEiDG albo ustawy (w przypadku organów administracji).
4. JAK DŁUGO TRWA WYSTAWIENIE CERTYFIKATU?
Proces trwa od 5 do 15 minut.
5. PO JAKIM CZASIE PODPIS JEST GOTOWY DO UŻYCIA?
Podpisem elektronicznym można posługiwać się od razu po aktywacji.